銀は銀のままで素晴らしい: #PrayforParis / パリよ祈ります

2015年11月15日日曜日

#PrayforParis / パリよ祈ります

私がすやすや  眠る間に

パリよ  あなたは燃えていた

怒り  哀しみ  祈りとで

私のこころも 燃えている


訪れたことは  ないけれど

パリよ  あなたは愛のまち

私の愛する  友のまち


華の都と  うたわれて

その花びらの  散る姿

私は拙  仏語にて

小声でシャンソン  唄います


あなたに届かぬ  この唄と

あなたに届かぬ  涙とで

私は無力を  思い知る


パリよ  あなたは愛のまち

パリよ  あなたを愛します



During I slept deeply,
Paris, you were in the fire
With anger, sadness, and prayer
My heart is like fire, too.

Although I have not visited you yet,
Paris, I know you are the city of love.
Paris, in there my friends live, whom I love.

They say you are the city like a flower,
But the petals are going to fall.
I sing the songs in French with my poor French
Silently, and lonely.

My love may not reach you,
My tears may not reach you,
 They tell me that I can do almost nothing for you.

Paris, you are the city of love
Paris, I love you and I am on your side.


 




↑ ランキング参加中です↑ 応援クリックをお願い致します Please click this banner to vote if you like this page.

0 件のコメント:

コメントを投稿